11 клас

11 клас (32 години + 3 години резервного навчального часу; 1 година на тиждень) 4. Моделювання. Основи алгоритмізації (8 год.) Поняття об'єкта і моделі. Типи моделей. Моделювання як метод дослідження об’єктів. Поняття алгоритму. Властивості алгоритмів. Форми подання алгоритму. Виконавець алгоритму. Система команд виконавця алгоритму. Базові структури алгоритмів: слідування, розгалуження, повторення. Вхідні дані та результати, їх взаємозв’язок. Графічне подання алгоритмів. Етапи розв’язування задач за допомогою комп’ютера. Складання і описання алгоритмів. Поняття про мови програмування. Практична робота № 1. Побудова інформаційної моделі Практична робота № 2. Створення та виконання алгоритмів Учень (учениця) описує: • поняття моделі, об’єкта, предметної області; • типи моделей, їх характеристики; • поняття алгоритму; • властивості алгоритмів; • форми подання алгоритму; • базові структури алгоритмів та їх особливості; • порядок описання алгоритмів; називає: • призначення графічних позначень елементів алгоритмів; пояснює: • етапи розв’язування задачі за допомогою комп’ютера; • поняття програми; має уявлення:  про мови програмування; використовує: • графічні позначення для опису алгоритмів; • різні форми подання алгоритмів; уміє: • будувати інформаційну модель задачі; • аналізувати алгоритм розв’язування задачі; • будувати графічні схеми найпростіших алгоритмів; • формально виконувати алгоритми. 5. Системи опрацювання табличних даних (11 год.) 5.1. Електронні таблиці. Табличний процесор (5 год.) Поняття електронної таблиці. Засоби опрацювання електронних таблиць. Запуск на виконання табличного процесора, відкриття й збереження документа. Огляд інтерфейсу табличного процесора. Основні об'єкти: книги, аркуші, рядки, стовпці, комірки. Навігація аркушем і книгою; виокремлення об'єктів електронної таблиці. Введення даних до комірок і редагування їх вмісту. Копіювання, переміщення й вилучення даних. Автозаповнення. Типи даних і формати їх подання. Форматування даних, комірок і діапазонів комірок. Використання формул. Абсолютні, відносні та мішані посилання на комірки і діапазони комірок. Посилання на комірки інших аркушів та інших книг. Копіювання формул та модифікація посилань під час копіювання. Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми. Практична робота № 3. Уведення даних і форматування таблиць у середовищі табличного процесора Практична робота № 4. Використання формул в електронних таблицях Практична робота № 5. Побудова діаграм Учень (учениця) описує: • поняття електронної книги, аркушу, рядка, стовпця, клітинки, діапазону комірок; • способи навігації аркушем і книгою; • типи і формати подання даних: числовий, грошовий, текстовий, формат дати та часу; • способи введення даних різних форматів; • види помилок під час уведення даних і формул та способи їх усунення; • призначення основних панелей інструментів табличного процесора та елементів керування; • критерії добору типу діаграми для найкращого відображення даних; пояснює: • необхідність правильного добору і визначення форматів подання даних; • правила запису абсолютних, відносних та мішаних посилань на комірки та діапазони комірок; • правила запису формул; • правила перетворення абсолютних, відносних та мішаних посилань під час копіювання формул; використовує: • автозаповнення комірок для прискорення введення даних; вміє: • здійснювати навігацію аркушем і книгою; • вводити дані і формули у комірки та редагувати їх вміст; • виокремлювати діапазони комірок із заданими адресами; • форматувати дані, комірки та діапазони комірок; • копіювати, переміщувати й видаляти вміст комірок і діапазонів комірок; • записувати абсолютні, відносні та змішані посилання на комірок і діапазони комірок; • добирати тип діаграми для найкращого відображення даних; • змінювати тип діаграми; • уміє будувати, редагувати та форматувати діаграми. 5.2. Аналіз даних у середовищі табличного процесора (6 год.) Призначення й використання основних математичних, статистичних і логічних функцій табличного процесора. Сортування й фільтрація даних у таблицях. Умовне форматування. Практична робота № 6. Аналіз даних за допомогою функцій табличного процесора Практична робота № 7. Сортування та фільтрація даних Учень (учениця) описує: • мету та способи фільтрації даних у таблицях; • призначення умовного форматування даних; • алгоритмічну конструкцію розгалуження; наводить приклади: • математичних, статистичних і логічних функцій табличного процесора; уміє: • сортувати дані в таблицях за значеннями одного чи кількох полів; • виконувати умовне форматування даних; • застосовувати основні математичні, статистичні і логічні функції для аналізу й опрацювання даних; використовує: • автофільтри для вибору даних з таблиць за простими критеріями. 6. Бази даних. Системи управління базами даних (7 год.) Поняття, призначення, класифікація баз даних. Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи управління базами даних. Інтерфейс для введення і відображення даних в БД. Створення в базі даних таблиць. Визначення властивостей полів. Надання значень властивостям полів. Зв’язки між таблицями в базі даних, їхні різновиди. Вибір типу зв’язку. Створення зв’язків різних типів. Поняття цілісності даних. Поняття запиту до реляційної бази даних. Автоматизоване створення запитів. Практична робота №8. Робота з готовою базою даних. Введення та отримання даних. Практична робота №9. Створення бази даних з кількома зв’язаними таблицями. Практична робота №10. Створення запитів у базі даних. Учень (учениця): має уявлення про: • особливості реляційних, мережевих, ієрархічних та об’єктно-орієнтованих баз даних; пояснює: • поняття бази даних; • поняття таблиці, поля, запису; • поняття ключа; • призначення запиту; • призначення систем управління базами даних; • поняття цілісності даних; • порядок створення зв’язків різної множинності між таблицями; класифікує: • зв’язки між таблицями реляційної БД за множинністю; називає: • типи даних, що використовуються в певному середовищі СУБД; наводить приклади: • реляційних СУБД; вміє: • створювати таблиці в середовищі реляційної СУБД; • створювати ключі та надавати інші властивості полям таблиць; • добирати типи зв’язків між таблицями; • створювати зв’язки між таблицями СУБД з підтримкою обмежень цілісності; • вводити дані в таблиці, дотримуючись обмежень, що накладаються структурою бази даних; • сортувати дані в таблицях бази за одним чи кількома полями; • застосовувати засоби пошуку даних в одній таблиці; • фільтрувати дані в таблицях; • знаходити в базі дані за певними критеріями відбору, створюючи прості вибіркові запити в автоматизованому режимі; • редагувати таблиці, запити й дані в таблицях. 7. Автоматизоване створення й публікація веб-ресурсів. Сучасні сервіси Інтернету (4 год.) Структура веб-сайтів, різновиди веб-сайтів. Різновиди веб-сторінок. Поняття про системи керування вмістом сайту. Поняття хостингу. Основи веб-дизайну. Поняття про засоби автоматизованого розроблення веб-сайтів, редактор веб-сайтів з графічним інтерфейсом. Етапи створення веб-сайтів. Огляд сервісів Веб 2.0. Автоматизоване створення статичної веб-сторінки, вибір її типу й оформлення. Веб-спільноти. Вікі технології. Поняття блогу, різновиди блогів. Створення й оформлення блогу, публікація повідомлень та настроювання його параметрів. Практична робота № 11. Автоматизоване створення веб-сайту. Учень (учениця) пояснює: • поняття та особливості сайтів різних типів: статичних веб-сайтів, веб-спільнот, інтернет-магазинів, порталів, блогів; • відмінності між веб-сторінками типу візитівки, веб-каталогу, форуму, чату, сторінкою розділу веб-сайту; • поняття блогу; • дизайн та правила оформлення веб-сторінок; • поняття хостингу; • призначення та типи сервісів Веб 2.0; • призначення та особливості функціонування веб-спільнот; описує: • процес створення веб-сайтів; • процес створення блогу й публікації повідомлень; • формати зображень, відео- та аудіокліпів, що публікуються на веб-сторінках; уміє: • створювати статичні веб-сторінки різних типів, добирати їх оформлення; • створювати вміст веб-сайту й оновлювати його.

Коментарі