11 клас
(32 години + 3 години резервного навчального часу; 1 година на тиждень)
4. Моделювання. Основи алгоритмізації (8 год.)
Поняття об'єкта і моделі. Типи моделей.
Моделювання як метод дослідження об’єктів.
Поняття алгоритму. Властивості алгоритмів. Форми подання алгоритму. Виконавець алгоритму. Система команд виконавця алгоритму. Базові структури алгоритмів: слідування, розгалуження, повторення. Вхідні дані та результати, їх взаємозв’язок. Графічне подання алгоритмів.
Етапи розв’язування задач за допомогою комп’ютера. Складання і описання алгоритмів.
Поняття про мови програмування.
Практична робота № 1. Побудова інформаційної моделі
Практична робота № 2. Створення та виконання алгоритмів
Учень (учениця)
описує:
• поняття моделі, об’єкта, предметної області;
• типи моделей, їх характеристики;
• поняття алгоритму;
• властивості алгоритмів;
• форми подання алгоритму;
• базові структури алгоритмів та їх особливості;
• порядок описання алгоритмів;
називає:
• призначення графічних позначень елементів алгоритмів;
пояснює:
• етапи розв’язування задачі за допомогою комп’ютера;
• поняття програми;
має уявлення:
про мови програмування;
використовує:
• графічні позначення для опису алгоритмів;
• різні форми подання алгоритмів;
уміє:
• будувати інформаційну модель задачі;
• аналізувати алгоритм розв’язування задачі;
• будувати графічні схеми найпростіших алгоритмів;
• формально виконувати алгоритми.
5. Системи опрацювання табличних даних (11 год.)
5.1. Електронні таблиці. Табличний процесор (5 год.)
Поняття електронної таблиці. Засоби опрацювання електронних таблиць.
Запуск на виконання табличного процесора, відкриття й збереження документа. Огляд інтерфейсу табличного процесора. Основні об'єкти: книги, аркуші, рядки, стовпці, комірки. Навігація аркушем і книгою; виокремлення об'єктів електронної таблиці. Введення даних до комірок і редагування їх вмісту.
Копіювання, переміщення й вилучення даних. Автозаповнення.
Типи даних і формати їх подання.
Форматування даних, комірок і діапазонів комірок.
Використання формул. Абсолютні, відносні та мішані посилання на комірки і діапазони комірок. Посилання на комірки інших аркушів та інших книг. Копіювання формул та модифікація посилань під час копіювання.
Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми.
Практична робота № 3. Уведення даних і форматування таблиць у середовищі табличного процесора
Практична робота № 4. Використання формул в електронних таблицях
Практична робота № 5. Побудова діаграм
Учень (учениця)
описує:
• поняття електронної книги, аркушу, рядка, стовпця, клітинки, діапазону комірок;
• способи навігації аркушем і книгою;
• типи і формати подання даних: числовий, грошовий, текстовий, формат дати та часу;
• способи введення даних різних форматів;
• види помилок під час уведення даних і формул та способи їх усунення;
• призначення основних панелей інструментів табличного процесора та елементів керування;
• критерії добору типу діаграми для найкращого відображення даних;
пояснює:
• необхідність правильного добору і визначення форматів подання даних;
• правила запису абсолютних, відносних та мішаних посилань на комірки та діапазони комірок;
• правила запису формул;
• правила перетворення абсолютних, відносних та мішаних посилань під час копіювання формул;
використовує:
• автозаповнення комірок для прискорення введення даних;
вміє:
• здійснювати навігацію аркушем і книгою;
• вводити дані і формули у комірки та редагувати їх вміст;
• виокремлювати діапазони комірок із заданими адресами;
• форматувати дані, комірки та діапазони комірок;
• копіювати, переміщувати й видаляти вміст комірок і діапазонів комірок;
• записувати абсолютні, відносні та змішані посилання на комірок і діапазони комірок;
• добирати тип діаграми для найкращого відображення даних;
• змінювати тип діаграми;
• уміє будувати, редагувати та форматувати діаграми.
5.2. Аналіз даних у середовищі табличного процесора (6 год.)
Призначення й використання основних математичних, статистичних і логічних функцій табличного процесора.
Сортування й фільтрація даних у таблицях.
Умовне форматування.
Практична робота № 6. Аналіз даних за допомогою функцій табличного процесора
Практична робота № 7. Сортування та фільтрація даних
Учень (учениця)
описує:
• мету та способи фільтрації даних у таблицях;
• призначення умовного форматування даних;
• алгоритмічну конструкцію розгалуження;
наводить приклади:
• математичних, статистичних і логічних функцій табличного процесора;
уміє:
• сортувати дані в таблицях за значеннями одного чи кількох полів;
• виконувати умовне форматування даних;
• застосовувати основні математичні, статистичні і логічні функції для аналізу й опрацювання даних;
використовує:
• автофільтри для вибору даних з таблиць за простими критеріями.
6. Бази даних. Системи управління базами даних (7 год.)
Поняття, призначення, класифікація баз даних. Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи управління базами даних. Інтерфейс для введення і відображення даних в БД.
Створення в базі даних таблиць. Визначення властивостей полів. Надання значень властивостям полів.
Зв’язки між таблицями в базі даних, їхні різновиди. Вибір типу зв’язку. Створення зв’язків різних типів. Поняття цілісності даних.
Поняття запиту до реляційної бази даних. Автоматизоване створення запитів.
Практична робота №8. Робота з готовою базою даних. Введення та отримання даних.
Практична робота №9. Створення бази даних з кількома зв’язаними таблицями.
Практична робота №10. Створення запитів у базі даних.
Учень (учениця):
має уявлення про:
• особливості реляційних, мережевих, ієрархічних та об’єктно-орієнтованих баз даних;
пояснює:
• поняття бази даних;
• поняття таблиці, поля, запису;
• поняття ключа;
• призначення запиту;
• призначення систем управління базами даних;
• поняття цілісності даних;
• порядок створення зв’язків різної множинності між таблицями;
класифікує:
• зв’язки між таблицями реляційної БД за множинністю;
називає:
• типи даних, що використовуються в певному середовищі СУБД;
наводить приклади:
• реляційних СУБД;
вміє:
• створювати таблиці в середовищі реляційної СУБД;
• створювати ключі та надавати інші властивості полям таблиць;
• добирати типи зв’язків між таблицями;
• створювати зв’язки між таблицями СУБД з підтримкою обмежень цілісності;
• вводити дані в таблиці, дотримуючись обмежень, що накладаються структурою бази даних;
• сортувати дані в таблицях бази за одним чи кількома полями;
• застосовувати засоби пошуку даних в одній таблиці;
• фільтрувати дані в таблицях;
• знаходити в базі дані за певними критеріями відбору, створюючи прості вибіркові запити в автоматизованому режимі;
• редагувати таблиці, запити й дані в таблицях.
7. Автоматизоване створення й публікація веб-ресурсів. Сучасні сервіси Інтернету (4 год.)
Структура веб-сайтів, різновиди веб-сайтів. Різновиди веб-сторінок.
Поняття про системи керування вмістом сайту. Поняття хостингу.
Основи веб-дизайну.
Поняття про засоби автоматизованого розроблення веб-сайтів, редактор веб-сайтів з графічним інтерфейсом. Етапи створення веб-сайтів.
Огляд сервісів Веб 2.0. Автоматизоване створення статичної веб-сторінки, вибір її типу й оформлення.
Веб-спільноти. Вікі технології.
Поняття блогу, різновиди блогів. Створення й оформлення блогу, публікація повідомлень та настроювання його параметрів.
Практична робота № 11. Автоматизоване створення веб-сайту.
Учень (учениця)
пояснює:
• поняття та особливості сайтів різних типів: статичних веб-сайтів, веб-спільнот, інтернет-магазинів, порталів, блогів;
• відмінності між веб-сторінками типу візитівки, веб-каталогу, форуму, чату, сторінкою розділу веб-сайту;
• поняття блогу;
• дизайн та правила оформлення веб-сторінок;
• поняття хостингу;
• призначення та типи сервісів Веб 2.0;
• призначення та особливості функціонування веб-спільнот;
описує:
• процес створення веб-сайтів;
• процес створення блогу й публікації повідомлень;
• формати зображень, відео- та аудіокліпів, що публікуються на веб-сторінках;
уміє:
• створювати статичні веб-сторінки різних типів, добирати їх оформлення;
• створювати вміст веб-сайту й оновлювати його.
Коментарі
Дописати коментар